>

Proč je výhodnější dřevěný přístřešek pro auto, než garáž

Proč je výhodnější dřevěný přístřešek pro auto, než garáž


Protože je levnější – že je výstavba přístřešku pro auto levnější, než pořízení zděné garáže, jistě není třeba zdůrazňovat.

Protože jeho výstavba nevyžaduje hloubení základůdřevěný přístřešek pro auto vyžaduje při výstavbě jen velmi omezené zemní práce. Většinou se to obejde vyhloubením jam pro zabetonování kotevních patek, http://svatky.centrum.cz/svatky/statni-svatky/velky-patek-16/ případně obvodového věnce pro boční a čelní zástěnu, ale v zásadě odpadají typické zemní práce, které jsou nutné při výstavbě klasické garáže, tedy zejména vyhloubení velké jámy pro základovou desku. Přístřešky pro auta vychází z předpokladu, že potřebujete zejména chránit bok a střechu auta před povětrnostními vlivy, a to zajistí samotná konstrukce přístřešku.

vjezd do garáže

Protože je výstavba rychlá a bez kolaudace – pokud nebude výška přístřešku větší, než pět metrů, a jeho plocha nepřesáhne 25 čtverečních metrů, což obvykle nebývá, není nutné ani ohlášení stavby na stavebním úřadu, a tudíž se vás netýká ani kolaudační řízení. Navíc je výstavba přístřešků poměrně rychlá, mnohonásobně rychlejší, než kdybyste se pouštěli do výstavby zděné garáže.

auto před garáží

Jak je to s korozí – někteří lidé se mohou domnívat, že každá garáž je jistou zárukou před působením povětrnostních vlivů, a tím pádem je zde nižší riziko vzniku koroze podvozku či karosérie. Může to tak být, ale i nemusí. U vytápěné garáže se rychleji odpaří voda, takže se riziko koroze snižuje, ale pokud přijedete i do vytopené garáže s nánosem slané břečky na podvozku, agresivní sůl vykoná své i tam.

Na druhou stranu, u přístřešků lépe proudí vzduch, takže se voda odpařuje rychleji, než v chladné garáži, a zároveň vám na auto pod přístřeškem neprší, a bývá tu dobře chráněné i před větrem, sněhem a tvorbou ledovky.

Argumenty krádeží – pokud si vás někdo vytipuje, auto vám ukradne i z robustní garáže. Tento argument rozhodně neobstojí a je třeba zabezpečit vůz jinak, než spoléhat na zamčenou garáž.