Proč je výhodnější dřevěný přístřešek pro auto, než garáž
Protože je levnější – že je výstavba přístřešku pro auto levnější, než pořízení zděné garáže, jistě není třeba zdůrazňovat.
Protože jeho výstavba nevyžaduje hloubení základů – dřevěný přístřešek pro auto vyžaduje při výstavbě jen velmi omezené zemní práce. Většinou se to obejde vyhloubením jam pro zabetonování kotevních patek, http://svatky.centrum.cz/svatky/statni-svatky/velky-patek-16/ případně obvodového věnce pro boční a čelní zástěnu, ale v zásadě odpadají typické zemní práce, které jsou nutné při výstavbě klasické garáže, tedy zejména vyhloubení velké jámy pro základovou desku. Přístřešky pro auta vychází z předpokladu, že potřebujete zejména chránit bok a střechu auta před povětrnostními vlivy, a to zajistí samotná konstrukce přístřešku.
Protože je výstavba rychlá a bez kolaudace – pokud nebude výška přístřešku větší, než pět metrů, a jeho plocha nepřesáhne 25 čtverečních metrů, což obvykle nebývá, není nutné ani ohlášení stavby na stavebním úřadu, a tudíž se vás netýká ani kolaudační řízení. Navíc je výstavba přístřešků poměrně rychlá, mnohonásobně rychlejší, než kdybyste se pouštěli do výstavby zděné garáže.
Jak je to s korozí – někteří lidé se mohou domnívat, že každá garáž je jistou zárukou před působením povětrnostních vlivů, a tím pádem je zde nižší riziko vzniku koroze podvozku či karosérie. Může to tak být, ale i nemusí. U vytápěné garáže se rychleji odpaří voda, takže se riziko koroze snižuje, ale pokud přijedete i do vytopené garáže s nánosem slané břečky na podvozku, agresivní sůl vykoná své i tam.
Na druhou stranu, u přístřešků lépe proudí vzduch, takže se voda odpařuje rychleji, než v chladné garáži, a zároveň vám na auto pod přístřeškem neprší, a bývá tu dobře chráněné i před větrem, sněhem a tvorbou ledovky.
Argumenty krádeží – pokud si vás někdo vytipuje, auto vám ukradne i z robustní garáže. Tento argument rozhodně neobstojí a je třeba zabezpečit vůz jinak, než spoléhat na zamčenou garáž.