Po někom ani pes neštěkne
Pokud si chce někdo něco pořídit přes internet, může tak docela snadno učinit. Stačí mu zadat do vyhledávače, oč má zájem, a hned má hodně široký výběr možností, jak svoji potřebu uspokojit. Protože podnikatelů je na internetu dost a dost a stačí si z nich vybrat toho pravého.
Jenže mnozí uživatelé internetu toho nejlepšího z nejlepších obvykle příliš dlouho nehledají. Nechají to na internetových vyhledávačích či reklamách, a pokud už si vybírají, pak jen z úzkého počtu odkazů, které mají ve vyhledávačích výsostné postavení na některé z předních pozic. A na jiné nabídky už tu tedy zpravidla nedojde.
Ale zatímco toto shánějící internetové veřejnosti, oněm potenciálním zákazníkům, vyhovuje, u těch nabízejících je tomu přesně naopak. Ti se mají co ohánět, aby se stali objektem zájmu některých ze zákazníků, a nejednou mohou shánět klientelu třeba i ze všech sil, a přesto ne a ne uspět.
A co mají internetoví podnikatelé dělat, aby se právě oni stali těmi, kdo jsou ideálně nalézáni těmi hledajícími z řad internetové veřejnosti? Musí se pochopitelně propagovat a utrácet značné prostředky za reklamu. Což se jim někdy vyplatí. Ale někdy bohužel také ne. Protože ne každá reklama je sázkou na jistotu, ne každá je jako PPC reklama ads a sklik. Některé reklamy jenom tahají podnikatelům z kapes peníze, a v konečném důsledku z toho nic není.
A jak vypadají reklamy PPC, jež tu byly před okamžikem zmíněny? Co že je jejich předností, proč se právě na ně vyplácí sázet, když se chce někdo na síti se svojí nabídkou prosadit?
Je to vlastně jednoduché. U PPC reklam se platí za počet prokliků, tedy za to, kolik lidí skutečně osloví. A proto se poskytovatelé podobných reklam snaží ze všech sil, aby byly jejich reklamy účinné, aby vzbuzovaly zájem. Protože jen tím si vydělá jak provozovatel takové reklamy, tak i ten propagovaný.