>

S navigací už se nebloudí

S navigací už se nebloudí

Pryč jsou doby, kdy jsme na dovolenou jezdili jen s otevřenou mapou. Dnes nám radí hlas, na které křižovatce máme kam odbočit a za jak dlouho jsme v cílové destinaci. První navigace byly tak trochu někdy zavádějící. Ale není divu. Vše se musí postupem času odzkoušet a zdokonalit.
o   Řidiči mají mnohdy úsměvné historky ze svých cest, když je navigace zavedla doprostřed louky a tvrdila jim, že jejich auto právě zastavilo uprostřed náměstí.
interiér bmw

Postupem času se navigace natolik zdokonalily, že už mají i své rozdělení mezi ty, které používají řidiči osobních automobilů a řidiči profesionální. Tedy ti, kteří řídí kamión. Většina z nich si tedy navigaci dozajista pořídí.
·        Vědí, že pokud s takovým kolosem zabloudí na nějaké okresní silnici, je leckdy těžké se obrátit a oni musejí jet dalších několik desítek kilometrů.
·        S tím je spojená ztráta času i paliva.
·        Nehledě na to, že dochází i k situacím, které mohou ohrožovat je i ostatní účastníky silničního provozu.
mapa na monitoru

Větší bezpečí pro kamióny

Navigace, které jsou určeny pro kamióny, se od těch ostatních odlišují v mnoha směrech. Řidič si může nastavit profil vozidla, aby mu navigace mohla vypočítat následnou trasu. Nastavit může délku, šířku, výšku, hmotnost a maximální zatížení náprav. Jedním z problémů, se kterými se řidiči kamiónů musejí pravidelně vypořádat, jsou mosty, pod kterými musejí podjet. Dobře nastavená navigace jim tyto problémy usnadní tím, že je zkrátka navede jinudy.
o   Současné navigace hovoří několika jazyky a mají srozumitelné navigační prvky.
o   Dokáží vás instruovat do jízdních pruhů, a dokonce i upozornit na překročení rychlosti a momentální dopravní situaci na vaší trase.
Nejmodernější navigace se dají i nastavit na několik režimů. Můžete být chodec, řidič osobního automobilu, řidič kamiónu a pilot vrtulníku. Součástí navigace je i barevná mapa, která je velice podrobná a stále se aktualizuje.